فهرست مطالب

به دنبال راهنمای خرید لوازم خانگی می‌گردی؟

با ما همراه باش. در اینجا برای شما داستان فردی را  تعریف می‌کنیم که برای خانه خود به دنبال لوازم خانگی مناسب است. در ادامه راهنمای خرید لوازم خانگی را از زبان ایشان می‌شنویم.

راهنمای خرید لوازم خانگی

من و همسرم به تازگی اقدام به بازسازی آشپزخانه کرده‌ایم که هنوز در حال انجام است. در همین حال، من فکر کردم که توصیه‌هایی را که امکان دارد برای شما هم مفید باشند در این مقاله به اشتراک بگذارم.

خرید لوازم خانگی جدید

من معمولاً از “لوازم خانه” تا زمانی که کاملا غیر قابل استفاده بشوند، استفاده می کنم (همه این ها در صورتی است که نتوانم وسیله مورد نظرم را تعمیر کنم). از بین تمام وسایل آشپزخانه من، مایکروویو ، ماشین ظرفشویی ، یخچال و گاز بیشترین کاربرد را داشته‌اند ، اما هر کدام حدود 20 سال سن داشتند، به طرز وحشتناکی ناکارآمد بودند و برخی از آن‌ها به شدت قدیمی شده بودند. با بازسازی کابینت‌های آشپزخانه ، سینک ظرفشویی و … ، زمان برخی از به روزرسانی‌ها فرا رسید.

اولین جایی که نگاه کردم سایت‌های لوازم خانگی بود. شنیده بودم که فروشگاه‌های آنلاین برای یافتن لوازم خانگی با قیمت عالی ،مناسب هستند. من در شهر نسبتاً بزرگی زندگی می‌کنم که خرید آنلاین بسیار در آن رواج دارد. یک ماه کامل در سایت‌های متفاوت جستجو کردم و چیزهای مناسب کمی پیدا کردم.

چیزهایی که من پیدا کردم معمولاً گران قیمت بودند و با ابعاد فضاهایی که وسایل من لازم داشتند مطابقت نداشت.اگر بودجه شما محدود است و به کارآیی یا ظاهر اهمیت نمی‌دهید، می‌توانید وسایل خوبی پیدا کنید. خرید لوازم جدید خیلی برای من واجب نبود و وقت کافی برای خرید داشتم چون تا زمان کنار گذاشتن کامل وسایلم چند ماهی وقت بود، بنابراین من یک ماه آینده را برای تحقیق دقیق، مشاهده روند قیمت گذاری و یافتن صبورانه بهترین قیمت‌ها استفاده کردم.

برخی ممکن است بگویند من در خریدهای بزرگ وسواس دارم (و من مخالف نیستم چون باید هم وسواس به خرج داد، شما مقداری از بودجه خودتان را خرج می‌کنید پس وسواس داشته باشید) – اما امیدوارم دفعه بعد که به خرید لوازم خانگی می‌روید از این وسواس به خوبی استفاده کنید.

رعایت نکات اولیه راهنمای خرید لوازم خانگی

در ادامه قوانین کلی خرید لوازم خانگی که من در این مسیر آموختم آمده است و توصیه می‌کنم هنگام فرا رسیدن زمان خرید، آن‌ها را رعایت کنید.

1.      زیر و بم لوازم خانگی مورد نظر رو بررسی کنید

قیمت خوب همیشه به منزله داشتن محصول خوب نیست، آنلاین تحقیق کنید و حتما نظرات مشتریان را بخوانید. حتما مشتریان صادق را پیدا می‌کنید که می‌توانید با تکیه بر سخنان آن‌ها اقدام به خریداری محصول کنید. جلب رضایت مصرف کنندگان امروزه بسیار سخت است، به ویژه در مورد اجناس گران قیمت مانند لوازم خانگی.

2.      لوازم خانگی‌ را آنلاین خریداری کنید

به زبان ساده، هنگام خرید لوازم خانگی، شرایط خرید آنلاین عالی است. نه تنها می‌توانید در زمینه قابلیت‌ها اطمینان داشته باشید، روی مشخصات و کارایی محصول به صورت آنلاین تحقیقات بهتری انجام دهید، بلکه بسیاری از خرده فروشان قیمت‌های پایین‌تری را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند و گه گاه می‌توانید آن‌ها با تخفیف بیشتر خریداری کنید. به علاوه، شما می‌توانید به بسیاری از مدل‌های بیشتر (و اغلب ارزان تر) در مقایسه با آن‌چه که می‌توانید در فروشگاه موجود است، دسترسی کامل داشته باشید.

3.      به بهره وری انرژی توجه کنید

اکثر فروشگاه‌های آنلاین به شما این امکان را می‌دهند تا بر اساس صلاحیت برچسب انرژی موجود روی لوازم برقی خانگی، لوازم خانگی را مرتب سازی کنید. علاوه بر این، پیوندهای راهنمای بهره وری انرژی وجود دارد که به شما متوسط مصرف کیلووات ساعت و هزینه اجرای دستگاه را سالانه می‌گوید.

لوازم خانگی

4. لوازم خانگی را با سرویس ارسال رایگان دریافت کنید

 اکثر خرده فروشان با خرید بیش از 1 میلیون تومان از یک فروشگاه به صورت رایگان محصول را ارسال می‌کنند. به این صورت در هزینه و زمان شما صرفه جویی می‌شود .

5.      راهنمای راه اندازی و استفاده از لوازم خانگی

می‌توانید هزینه کنید تا فروشنده دستگاه را برای شما تنظیم کند یا خودتان این کار را انجام دهید، چند مهارت یاد بگیرید، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و پول را پس انداز کنید. با وجود همه منابع در دسترس شما در یوتیوب و جاهای دیگر، واقعاً هیچ بهانه‌ای برای عدم راه‌اندازی لوازم خانگی‌تان وجود ندارد.

6.      با لوازم خانگی قدیمی‌تان کسب در آمد کنید

لطفا ، لطفا ، لطفاً دستگاه قدیمی خود را در سطل زباله نیندازید. شما همیشه می‌توانید جایی برای بازیافت آن و کسب حداقل پول فلز قراضه پیدا کنید. برخی از خرده فروشان هنگام تحویل مدل جدید، مدل قدیمی شما را به صورت رایگان یا با هزینه اندکی بازیافت می‌کنند.

7.      لوازم و اتصالات اضافه لوازم خانگی

اگر در حال تعویض یک دستگاه قدیمی هستید، برخی از فروشندگان اتصالات اضافی را نیز از شما خریداری می‌کنند اما اگر اتصالات اضافی لوازم خانگی‌تان هنوز کارآمد است همگی را نگه دارید.

8.      انعطاف پذیر باشید

این ممکن است بزرگترین صرفه جویی در هزینه باشد. هنگام خرید انعطاف پذیرتر باشید (صبر برای خرید یک مزیت بزرگ است)، صرف مقدار کمی پول برای تعمیر دستگاه قدیمی‌تان به گونه‌ای که بتواند تا زمانی که یک دستگاه جدید پیدا می‌کنید، کار کند، منجر به بازگشت سرمایه مثبت می‌شود. علاوه بر این، به راحتی و با قیمت بیشتر می‌توانید آن را بفروشید.

9.      لوازم خانگی به قیمت مناسب بخر

تقریباً همه خرده فروشان لوازم خانگی می‌گویند قیمت‌های یک مدل محصول در تمام فروشگاه‌ها با هم مطابقت دارند، اما طبق تجربیات من، در دنیای واقعی به این صورت است: “ما قیمت‌های تبلیغاتی رقبای خود را بدون قیمت کدهای تبلیغاتی ویژه و برنامه‌های پاداش وفاداری مطابقت می‌دهیم”. این امر عملاً تضمین می‌کند که تطبیق قیمت بی فایده است، زیرا معاملاتی که به صورت آنلاین به دست می‌آورید به صورت آفلاین قابل مقایسه نیست و به‌صورت آنلاین راحت‌تر می‌توان گزینه بهتر را خریداری کرد، زیرا دسترسی نامحدودی به منابع و فروشگاه‌ها خواهید داشت.

10.  هرگز قیمت کامل را پرداخت نکنید

مغازه دارها به هر مناسبتی تخفیف در نظر می‌گیرند. هیچ‌گاه شرایطی که شما مجبور به پرداخت کامل قیمت باشید همیشگی نیست. در حقیقت، شما باید بتوانید بیشتر از 10 درصد تخفیف بگیرید.

بهترین زمان برای خرید لوازم خانگی چه زمانی است؟

زمانی که تولیدکنندگان مدل‌های جدید لوازم خانگی را عرضه می‌کنند و خرده فروشان مشتاق هستند که موجودی سال گذشته را جابجا کنند. آخرین روزهای ماه که فروشگاه‌ها برای اتمام موجودی محصولات آن‌ها را به حراج می‌گذراند شما می‌توانید کالاهای قیمت مناسب را بیابید.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که لوازم آشپزخانه یک خرید عمده است. بنابراین اگر در فکر خرید هستید، می‌خواهیم برخی از این نکات هوشمندانه برای صرفه‌جویی در پولتان را به شما بگوییم:

منتظر فروش فصلی یا محصولات جدید نمانید

منتظر این نمانید تا یخچال یا فر شما خراب شود و سپس آن را تعویض کنید، باتوجه به افزایش روز به روز قیمت‌ها کار عاقلانه این است که به محض اینکه حس کردید به محصولی جدید نیاز دارید سریعا آن را خریداری کنید وگرنه با گذشت زمان به سختی می‌توانید محصولی جدید خریداری نمایید.

کوین براسلر، ویراستار اجرایی کتاب کنترل مصرف کنندگان می‌گوید:

“اگر به تبلیغات لوازم خانگی نگاه کنید، خواهید دید که لوازم خانگی همیشه در تخفیف هستند و یکی پس از دیگری وارد تخفیف می‌شوند. اما وقتی قیمت‌هایی را که فروشندگان ارائه می دهند بررسی می‌کنید، تقریباً همگی یکسان هستند و در اصل تخفیفی وجود ندارد.”

لوازم خانگی خود را آنلاین خریداری کنید

لوازم خانگی

اگرچه هنگام خرید لوازم آشپزخانه هزینه خرید زیاد است ، اما بسیاری از مصرف کنندگان به اشتباه هنگام خرید از فروشگاه‌ها به صورت فیزیکی به فروشگاه‌ مراجعه می‌کنند، در صورتی که به راحتی می‌توانند محصولات را بهصورت آنلاین خریداری کنند. انجام این کار نه تنها به شما در صرفه جویی در وقت کمک می‌کند، بلکه شما را از تسلیم شدن در برابر تاکتیک‌های مذاکره حضوری فروشنده نیز در امان می‌دارد و شما می‌توانید با تحقیق و خیال راحت محصول خود را به درستی انتخاب کنید.

به قیمت‌های آگهی شده گذشته نگاه کنید

اکثر تولیدکنندگان لوازم خانگی حداقل قیمت‌هایی را که فروشگاه‌ها می‌توانند محصولات خود را تبلیغ کنند، تعیین می‌کنند. به عبارت دیگر، فقط به این دلیل که چیزی با قیمت خاصی ذکر شده است به این معنی نیست که نمی توانید محصولی با قیمت کمتر پیدا کنید.

به چانه زنی تکیه نکنید

برخی از خریداران با خرده فروشان بر سر لوازم خانگی چانه می‌زنند، اما این همیشه به بهترین معامله منجر نمی‌شود. رویکرد بهتر این است که هنگام خرید محصول مورد نظر خود، از فروشگاه‌ها بهترین قیمت را به سادگی بخواهید. (در زمان تقاضا هنگام خرید آنلاین خود بگویید: “من با سه تا چهار فروشگاه دیگر تماس می‌گیرم تا قیمت‌ها را مقایسه کنم. لطفا شما هم بهترین و به صرفه‌ترین قیمت محصول خود را به من اطلاع دهید.”) “به این ترتیب کل فرایند مذاکره و چانه را حذف می‌کنید.”

مطمئن شوید که “قیمت تمام شده” را به شما بگویند که شامل هزینه‌های نصب، تحویل و مالیات است.

قیمت‌ها را مقایسه کنید

اگر تمامی محصولات خود را از یک فروشگاه خاص خریداری می‌کنید لطفا چشم و گوش بسته و صرفا چون همیشه از آن جا تمامی محصولات را خریداری می‌کردید عمل نکنید، ابتدا قیمت محصولات را در چند فروشگاه مقایسه کنید سپس اقدام به خرید نمایید.

تخفیفات خدمات را بررسی کنید

بسیاری از تولید کنندگان تخفیفات را تنها روی لوازم خانگی دارند و برای خدماتی شامل نصب از تخفیفات استفاده نمی‌کنند.

حتما از داشتن گارانتی اطمینان حاصل کنید

احتمال این‌که شما در طول مدت ضمانت نامه مشکلی داشته باشید بسیار کم است و هزینه تعمیر اغلب از هزینه ضمانت نامه فراتر نمی رود.” اما داشتن آن مزیت به شمار می‌رود پس حتما محصولاتی که شامل گارانتی هستند را خریداری کنید.

خرید چندین لوازم خانگی یک‌جا

در صورتی که حس می‌کنید در حال بازسازی آشپزخانه و یا به فکر خرید جهیزیه هستید پس چه بهتر!
می‌توانید چندین محصول از لوازم خانگی‌تان را یک جا خریداری کنید و تخفیف زیادی از فروشنده دریافت کنید.

از یک متخصص برای نصب لوازم برقی خانگی‌تان کمک بگیرید

تعدادی از خرده‌فروشان هزینه‌های زیادی را برای خدمات نصب دریافت می‌کنند. برخی از فروشگاه‌ها برای نصب یخچال یا ماشین ظرفشویی و … هزینه زیادی را دریافت می‌کنند که این به سود آن‌ها و ضرر ما خریداران است. پس برای نصب لوازم خانگی با قیمت ارزان‌تر، یک لوله کش، برق‌کار یا تعمیرکار را انتخاب کنید.

 لوازم خانگی دست دوم بخرید

بودجه‌تان محدوداست؟ خرید لوازم خانگی دست دوم می‌تواند راهی عالی برای کاهش هزینه‌ها باشد، اما باید خرید را هوشمندانه انجام دهید تا باعث از دست رفتن بودجه تان نشود. حتما خریدتان را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید و یا اگر خرید آنلاین انجام می‌دهید حتما توجه کنید که سایت دارای نماد الکترونیکی باشد.

لوازم آشپزخانه کوچک که زندگی شما را تغییر می دهد

در اینجا متخصصان ما شما را در امر خریدی هوشمندانه و به صرفه همراهی:

آشپزی در خانه یک فرایند شیرین برای بانوان خوش سلیقه ایرانی برای داشتن غذاهای ساده، سالم و خوشمزه است که از آشپزخانه به میز ناهار خوری شما آورده می‌شود. اما اغلب اوقات، تهیه غذا می‌تواند خسته کننده و زمان‌بر باشد. این سادگی می‌تواند به پیچیدگی تبدیل شود و ممکن است همیشه با غذاهای خوشمزه به پایان نرسد. با لیست صحیح لوازم اولیه، می‌توانید تهیه غذا را بسیار آسان تر و لذت بخش‌تر کنید. این وسایل آشپزخانه همچنین شما را ترغیب می‌کند تا به فکر دستور العمل‌های جدید خلاقانه برای لذت بردن اطرافیان از آشپزی‌تان باشید.

 

 آرام پز

لوازم خانگی

آرام پز که به آن دیگ آشپزی نیز می گویند، سال‌ها است که مورد استقبال قرار گرفته است. آرام پزها تکه‌های گوشت را به غذایی لطیف و خوشمزه تبدیل می کنند .

فقط کافی است تا مواد را اضافه کنید، زیر آن را روشن کنید و سپس کار‌های روزانه تان را انجام دهید. 6 تا 8 ساعت بعد غذایتان آماده است.

این وسایل برای سوپ‌ها و انواع آش نیز عالی هستند. در اصل، آرام پزها بهترین انتخاب برای تمامی آشپز‌ها هستند. برخی از ویژگی‌های مهمی که هنگام خرید آرام پز باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

  • در جداشدنی
  • هشدار خودکار
  • گرم کردن
  • گرم کردن خودکار
  • تایمر و عملکرد جستجو است.

 پلوپز

لوازم خانگی

  • این دستگاه مناسب پخت برنج و پاستا است.
  • پلوپز دیجیتال است و شما می‌توانید به راحتی غذاهایتان را در آن طبخ کنید.
  • همچنین به شما کمک می‌کند تا از چالش‌های معمول در پخت برنج مانند پخت بیش از حد برنج به دلیل آب اضافی یا زمان پخت کم یا زیاد اجتناب کنید.

 مخلوط کن

لوازم خانگی

  • این یک دستگاه برقی است که می توانید از آن برای امولسیون و مخلوط کردن مواد غذایی استفاده کنید.
  • مخلوط کن‌ها ابزار بسیار مفیدی برای آشپزخانه هستند. بر اساس قدرت و اندازه می‌توانید آن‌ها را در انواع مختلف تهیه کنید.
  • مخلوط کن‌ها بسیار متنوع هستند. با این حال، اگر فضای محدودی دارید و به یک ابزار قابل اطمینان و چند منظوره نیاز دارید، می توانید از مخلوط کن استفاده کنید.
  • هنگام خرید مخلوط کن، مدلی را در نظر بگیرید که تمیز کردن آن ساده، چند منظوره و از نظر نگهداری راحت است. همچنین استفاده از مخلوط کن ساده تر از میکسر است.

 انتخاب سرویس قابلمه مناسب

لوازم خانگی

  • سرویس قابلمه مناسب و زیبا، ظروفی که هم ظاهر زیبا و هم کارایی بالایی داشته باشند، ضمن ایجاد انگیزه در آشپزی باعث زیبایی آشپزخانه‌تان نیر خواهد شد.
  • ظروف آشپزخانه‌ای را انتخاب کنید که هم نچسب باشند و هم مقرون به صرفه و قابل استفاده در طولانی مدت.
  •  در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها از قابلمه‌ها و تابه‌های با دوام و غیر سمی استفاده می کنند که غذا را به طور یکنواخت می‌پزند و به راحتی شسنه می‌شوند، بی‌آنکه ذره ای غذا به آن بچسبد.

 کتری برقی

لوازم خانگی

    • این وسایل به تسریع روند گرم شدن آب کمک می‌کند. یک کتری برقی برای تهیه قهوه و چای صبحانه و سایر نوشیدنی‌های گرم به شما آب جوش می‌دهد.
    • می توانید از آن برای تهیه ماکارونی و سوپ و همچنین جوشاندن مقدار کمی آب برای مصارف مختلف استفاده کنید.
    • مدلی که خریداری می کنید باید مناسب و به صرفه باشد و کارآمدی بالایی داشته باشد.
    • تنظیم دما و تایمر می تواند به شما اجازه دهد طیف وسیعی از مواد غذایی مختلف را بپزید.
    • علاوه بر این، مطمئن شوید که دکمه سوئیچ قوی است و کتری باید دارای یک پایه گرم کننده محکم و ضخیم برای استفاده طولانی مدت باشد.

برندهای معروف

در هر شاخه‌ای برخی از برندها از دیگر برند‌ها برجسته تر و معروف تر هستند در این قسمت اسم برخی از برند‌های معروف در حوزه لوازم خانگی را به شکل لیست برای شما آورده ایم:

برای بازدید از صفحه اصلی کلیک کنید.

Golsa Siroos

Writer & Blogger

پیام خود را اینجا بنویسید