فهرست مطالب

آویشن گیاه معجزه گر

آویشن گیاهی از خانواده نعناع است که احتمالا در سرویس جا ادویه‌ای اکثر ایرانیان موجود باشد. اما این گیاه بسیار بیشتر از یک ادویه معمولی است. دامنه استفاده از آن قابل توجه است و بیش از 400 زیرگونه دارد. مصریان باستان از آن برای مومیایی کردن اجساد خود استفاده می‌کردند، در حالی که یونانیان باستان از آن به عنوان بخور استفاده می‌کردند.

این گیاه به دلیل طعم متمایزش تا به امروز به عنوان یک چاشنی غذا در آشپزی باقی مانده است. اما آویشن همچنین به دلیل خواص دارویی خود، مانند توانایی آن در کمک به درمان آکنه و فشار خون بالا، در چند سال اخیر شهرت زیادی پیدا کرده است.

آویشن

خواص آویشن

آویشن گیاهی مدیترانه‌ای است که مصارف غذایی، دارویی و زینتی دارد. گل، برگ و روغن آویشن برای درمان طیف وسیعی از علائم و بیماری‌ها استفاده می‌شود.

اگر از خرید داروهای آکنه و زیبایی پوست خسته شده‌اید پس خوش شانس هستید که این مقاله را مطالعه می‌کنید در این مقاله ما در مورد معجزات آویشن صحبت می‌کنیم. این گیاه به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی شناخته شده است و به عنوان یک عنصر مبارزه با آکنه شناخته می‌شود.

با غوطه‌ور ساختن آن در الکل محلولی به نام تنتور به دست می‌آید که محققان با تحقیق کردن در مورد اثر آن روی آکنه به این نتیجه رسیده‌اند که این داروی گیاهی طبیعی بهتر از محصولات ضد آکنه مانند بنزوئیل پراکسید با جوش مبارزه می‌کند.

  • کاهش فشار خون

یک راه مطمئن برای استفاده از آویشن استفاده از آن به‌جای نمک در غذایتان است.

 آویشن

  • قطع شدن سرفه

اسانس آویشن، که از برگ‌های آن به دست می‌آید، اغلب به عنوان یک درمان طبیعی سرفه استفاده می‌شود. در یک مطالعه از یک منبع معتبر، نشان داده شده که استفاده از ترکیبی از آن به همراه برگ پیچک به کاهش سرفه و سایر علائم برونشیت حاد کمک کرد.

دفعه بعد که با سرفه یا گلودرد مواجه شدید، سعی کنید کمی ازچای آویشن بنوشید.

 آویشن

  • افزایش سیستم ایمنی بدن

دریافت تمام ویتامین‌های مورد نیاز بدن شما در روز می تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، آویشن مملو از ویتامین C است و همچنین منبع خوبی از ویتامین A است. اگر احساس می‌کنید سرماخوردگی در راه است، این گیاه می‌تواند به شما کمک کند تا سلامتی خود را بازگردانید.

از دیگر از مزایای سلامتی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: منبع خوبی از مس، فیبر، آهن و منگنز است.

  • ضد عفونی بدن

سرب یک آلاینده رایج و بالقوه خطرناک در هوا است که می‌تواند به خانه شما راه پیدا کند و در روز‌هایی که آلودگی هوا زیاد است ممکن است دچار آلودگی سربی شوید. در چنین شرایطی روغن آویشن می‌تواند کمک کننده باشد.

اسانس آویشن و تیمول دارای خواص قارچ کش زیادی هستند. منابع معتبر تحقیقاتی نشان داده‌اند که می توان از آن به عنوان یک ضد عفونی کننده در خانه‌هایی که غلظت آلودگی کم است، استفاده کرد.

  • از بین بردن آفات

تیمول یکی از عناصری است که در بسیاری از مواد آنتی باکتریال مخصوص فضای باز و داخل خانه وجود دارد و معمولاً برای هدف قرار دادن باکتری‌ها و ویروس‌ها و همچنین موش‌هاو سایر آفات حیوانی استفاده می‌شود.

عصاره‌آویشن هم می‌تواند پشه‌ها را دفع کند، اما رشد آن در باغ شما برای دفع پشه ها کافی نیست. برای به دست آوردن بهترین نتیجه برای مبارزه با پشه‌ها، برگ‌های آن را بین دستان خود بمالید تا اسانس آن آزاد شود.

همچنین می‌توانید با مخلوط کردن چهار قطره روغن این گیاه به یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون یا مخلوط کردن پنج قطره به ازای هر 2 پیمانه آب، یک ماده دافع خانگی درست کنید.

  • ایجاد رایحه مناسب

محصولات ارگانیک و طبیعی مراقبت از پوست را می‌توان در اکثر خرده فروشی‌ها یافت و بسیاری از آنها حاوی آویشن هستند. به دلیل خواص ضدعفونی کنندگی و ضد قارچی که دارد، یکی از اجزای رایج در دهان شویه است. همچنین یک ماده محبوب در دئودورانت‌های طبیعی است.

  • تقویت خلق و خو

اسانس آویشن به دلیل وجود ماده فعال کارواکرول، اغلب برای اهداف معطر و درمانی استفاده می‌شود. در مطالعه‌ای در سال 2013، کارواکرول بر فعالیت نورون‌ها تأثیر می‌گذارد که باعث افزایش احساس خوب بودن در افراد می‌شود. بنابراین اگر به طور منظم از روغن آن یاخود گیاه استفاده می‌کنید، ممکن است تأثیر مثبتی بر احساسات و خلق و خوی شما داشته باشد.

  • بهترین چاشنی برای طعم دلچسب غذا

آویشن یک ماده فوق‌العاده است که در غذاهای سراسر جهان، به‌ویژه در فرانسه، ایتالیا و در سرتاسر دریای مدیترانه استفاده می‌شود.

همچنین یک ماده اصلی در سس پستو است که می‌توانید از آن به عنوان چاشنی استفاده کنید یا به پاستا یا برنج اضافه کنید.

هنگام تهیه گوشت یا مرغ می‌توان از برگ‌های تازه یا شاخه‌های کامل استفاده کرد. آویشن نیز یک ماده عالی برای استفاده با ماهی است.

ماکارونی و پنیر سبوس‌دار با قارچ و این ادویه خوشمزه یک غذای مورد علاقه بزرگسالان است و راهی عالی برای اضافه کردن آن به رژیم غذایی شماست و اما معروف‌ترین و خوشمزه ترین غذا یعنی پیتزا که طعم آشنای آویشن در آن کاملا پیداست.

چای آویشن: خواص و چگونگی تهیه آن

چای آویشن احتمالا یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌های گیاهی است. این چای حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که می‌تواند آن را برای سلامتی ما بسیار مفید کند. اگر دوست دارید در مورد فواید و نحوه درست کردن آن بیشتر بدانید حتما ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

 آویشن

چگونه این چای خوش طعم را تهیه کنیم؟

شما می توانید فقط با مقداری آویشن، یک عدد لیمو، کمی عسل در خانه و به راحتی چای آویشن آماده کنید. اگر خودتان در باغچه خانه، آویشن پرورش می‌دهید، قبل از تهیه چای، باید آن را خشک کنید. اما چگونه گیاه آویشن تازه را به روشی که مناسب دم کردن چای باشد، خشک کنیم؟

  1. ابتدا ساقه‌ها را برش بزنید و کاملا بشویید و خشک کنید.
  2. سپس در یک دسته کوچک ببندید و وارونه آویزان کنید.
  3. این گیاه حدود 2 هفته طول می‌کشد تا کاملا خشک شود.
  4. در این مرحله، حذف برگ‌های خشک آویشن آسان خواهد بود.
  5. در نهایت می‌توانید آن‌ها را به صورت پودر چای ریز خرد کنید یا از برگ‌های کامل برای دم کردن چای استفاده کنید.

مواد لازم :

  • 1 قاشق چای‌خوری برگ خشک
  • 2 فنجان آب
  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • 1 اسلایس لیمو

طرز تهیه:

  1. آب را به جوش بیاورید، سپس حرارت را کم کنید تا به آرامی بجوشد.
  2. برگ‌های خشک آن‌ را اضافه کنید و در قابلمه را بپوشانید.
  3. اجازه دهید مخلوط به مدت تقریباً 5 دقیقه دم بکشد.
  4. مخلوط را از روی حرارت بردارید، اجازه دهید 1-2 دقیقه خنک شود.
  5. چای را از یک صافی رد کنید، عسل و برش لیمو (در صورت تمایل) را اضافه کنید و لذت ببرید!

در نهایت امیدواریم از چای خود لذت ببرید و  تجربه خود برای ما به اشتراک بگذارید. اگر دستور دیگری دارید، آن را در قسمت نظرات در پایین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

Golsa Siroos

Writer & Blogger

پیام خود را اینجا بنویسید