فهرست مطالب

دستور پخت پنکیک کدو حلوایی وگان

این پنکیک‌ کدو حلوایی وگان بسیار پف دار و نرم است! این دستور غذا تمام عطر و طعم های گرم پاییزی را به خانه شما می‌آورد و یک صبحانه عالی برای شما فراهم می‌کند.

پنکیک کدو حلوایی وگان

این وقت از سال بهترین زمان برای پنکیک کدو حلوایی وگان است! چون فصل پاییز و زمستان، کدو حلوایی فراوان است و کیفیت آن هم بسیار عالی است.

کارشناسان ما در تیم تولید محتوا وبلاگ وارمی خود را موظف می‌دانند تا اطلاعات دقیق و درست در اختیار مخاطبان قرار بدهند، پس اطمینان داشته باشید که بعد از تحقیقات زیاد به این دستور پخت پنکیک کدوحلوایی رسیدیم که توسط یکی از سرآشپزهای وگان حرفه‌ای تهیه شده است. در ادامه متن را از زبان ایشان می‌خوانید.

من مجبور شدم برخلاف چیزی که دوست داشتم از کدوحلوایی  کمتری در این پنکیک‌ها استفاده کنم. دفعه اول دستور را با یک فنجان کامل پوره کدوحلوایی امتحان کردم. اما کدو حلوایی زیاد باعث شد خمیر پنکیک رطوبت زیادی داشته باشد. متأسفانه این دستور پخت خوب نبود. البته از نظر من طعم دلچسبی داشتند، اما هر چند بار که آن‌ها را در تابه برگردانید یا زمان پخت را افزایش دهید، در تمام حالت‌ها نتیجه نهایی پنکیکی بود که وسطش به اندازه کافی پخته نشده بود.

در نهایت میزان کدو حلوایی را  تا ¾ فنجان کاهش دادم. بنابراین خیلی کمتر از آن‌چه می‌خواستم کدو حلوایی در دستور پختم استفاده کردم، اما نتیجه عالی بود.

نجات دهنده این دستور پخت، ادویه کدو حلوایی خانگی است. وقتی ادویه خوشمزه کدو حلوایی را دارید، در واقع نیازی به استفاده از مقدار زیادی کدو حلوایی ندارید.

پنکیک کدو حلوایی وگان

چگونه پنکیک کدو حلوایی وگان بپزیم؟

دستورالعمل‌ها و اندازه‌های دقیق در انتهای این مقاله قابل مشاهده است. در ادامه خلاصه‌ای از فرایند پخت و آماده سازی پنکیک‌ها را از زبان سرآشپز می‌خوانید و به همراه عکس‌های روند پخت می‌توانید به راحتی از دستور پخت پیروی کنید.

این پنکیک‌ها خیلی ساده و سریع هستند!

  • آرد همه کاره را در کاسه‌ای الک کرده و شکر، بکینگ پودر و نمک را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.
  •  شیر سویا یا هر شیر گیاهی دیگری، روغن، ادویه کدو حلوایی و پوره کدو حلوایی را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مایع پنکیک به خوبی مخلوط شود. با این حال بیش از حد مخلوط نکنید.
  • ماهیتابه خود را با کمی روغن گرم کنید و وقتی داغ شد، تقریباً ¼ فنجان خمیر را در آن بریزید.
  • وقتی حباب‌های کوچکی روی آن ظاهر شد، پنکیک را برگردانید. به برگرداندن پنکیک‌ها در تابه ادامه دهید و با کفگیر روی آن‌ها را فشار دهید تا مطمئن شوید خمیر در مرکز پنکیک نپخته باقی نمانده است.
  • این روند را تا زمانی که مایع خمیر شما تمام شود ادامه دهید. شما باید حدود 6-8 عدد پنکیک کدوحلوایی داشته باشید.

پنکیک کدو حلوایی وگان

نکاتی در باره مواد تشکیل دهنده پنکیک کدوحلوایی

ادویه کدو حلوایی یکی از مواد ضروری در این دستور پخت است، اما نگران نباشید اگر نمی‌توانید آن را آماده تهیه کنید، می‌توانید مقداری از آن را خودتان درست کنید. ادویه کدو حلوایی خانگی ما ترکیبی ساده از دارچین، زنجبیل، جوز هندی و میخک است.

می توانید از پوره کدو حلوایی کنسروی یا تازه استفاده کنید. اگر آن را تازه درست می‌کنید، کدو تنبل پوست کنده و خرد شده را به سادگی در سینی فر با کاغذ روغنی قرار داده تا به مدت 30 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت در فر بپزید تا نرم و پخته شود. قبل از پوره کردن کدو حلوایی در خرد کن، به کدو حلوایی‌ها زمان دهید تا خنک شوند. بعد از پوره کردن آن را درون یک الک روی کاسه بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس آن را به راحتی در تمام دستور پخت هایی که  کدو تنبل دارند، استفاده کنید.

نکات سرآشپز

دقیق‌ترین روش برای اندازه‌گیری آرد در این دستور تنها با استفاده از پیمانه های‌دقیق یا ترازوی آشپزخانه است.

اگر تعداد پنکیک کدو حلوایی وگان شما زیاد بود اصلا نگران نباشید زیرا آنها به مدت 5 روز در یخچال سالم می‌مانند. می‌توانید هر بار قبل از استفاده در آون توستر یا مایکروویو گرمشان کنید.

آن‌ها همچنین قابل نگه‌داری در فریزر هستند! فقط کافی است تا داخل فریزر از آن ها نگهداری کنید تا کاملاً یخ بزنند و بعد از آماده شدن، آن‌ها را دوباره درون آون توستر یا مایکروویو گرم کنید تا کاملاً گرم شوند.

دستور پخت دقیق پنکیک کدو حلوایی وگان

مواد لازم

  • ‍  1 ¼  فنجان آرد همه منظوره (156 گرم)
  • 3 قاشق غذاخوری شکر گرانول سفید
  • 1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر
  • 1 ½ قاشق چایخوری ادویه کدو تنبل
  • ¼ قاشق چایخوری نمک
  • ¾ فنجان شیر سویا (180 میلی لیتر) یا سایر شیرهای غیر لبنی
  • ‌⅓‌ فنجان پوره کدو تنبل (75 گرم) کنسرو شده یا تازه
  • 1‌ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل آب شده

برای سرخ کردن:

  • روغن زیتون

طرز تهیه:

  1. آرد را در کاسه‌ای الک کرده و شکر، بکینگ پودر، ادویه پای کدو تنبل و نمک را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.
  2. شیر سویا را در آن بریزید و سپس پوره کدو حلوایی و روغن را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود و گلوله‌ای در مایع  پنکیک کذو حلوایی وگان باقی نماند.
  3. یک تابه را با کمی روغن زیتون گرم کنید.
  4. وقتی تابه خیلی داغ شد، مقداری خمیر را در آن بریزید (تقریباً ¼ فنجان در هر بار).
  5. وقتی حباب‌های کوچکی روی آن ظاهر شد، پنکیک را برگردانید.
  6. به چرخاندن منظم پنکیک‌ها ادامه دهید و با کفگیر فشار دهید تا از خام باقی نماندن خمیر در وسط پنکیک اطمینان حاصل کنید.

پنکیک کدو حلوایی وگان

پس از پخته شدن سری اول، این کار را تکرار کنید تا مایع خمیر شما تمام شود.

نکات مهم

آرد را برای دقت روی ترازو وزن کنید یا از روش پیمانه زدن برای اندازه گیری آرد استفاده کنید، آرد را با قاشق داخل پیمانه بریزید و سپس با چاقو روی آن را صاف کنید.

پنکیک‌های باقی مانده را تا 5 روز در یخچال قابل نگه داری هستند. می‌توانید در توستر یا مایکروویو آن ها را دوباره گرم کنید. همچنین قابل نگه داری در فریزر هستند.

ارزش غذایی

ارزش غدایی هر یک عدد پنکیک کدو حلوایی وگان:

کالری: 208 کیلو کالری | کربوهیدرات: 30.6 گرم | پروتئین: 3.4 گرم | چربی: 8 گرم | چربی اشباع شده: 7 گرم | سدیم: 351 میلی گرم | فیبر: 1.5 گرم | قند: 7.7 گرم

Golsa Siroos

Writer & Blogger

پیام خود را اینجا بنویسید