فهرست مطالب

تاس کباب کاشانی

تاس کباب کاشانی چیست؟

تاس کباب کاشانی یکی از غذاهای سنتی و دلپذیر کاشان است که با طعم و عطر خاص خود، هر کسی را جذب می‌کند. این غذا از ترکیب گوشت، پیاز، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، ادویه‌های خوش‌بو و از همه مهم‌تر رب انار اصیل کاشان تهیه می‌شود و با پخت آهسته‌ و طولانی که دارد، طعم لذیذ و جدیدی را  ارائه می‌کند. تاس کباب کاشانی نه تنها به عنوان یک وعده غذا‌یی اصلی بسیار محبوب است، بلکه در مهمانی‌های خودمانی کاشان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. اگر به دنبال یک تجربه جدید و خوشمزه از غذاهای محلی ایران هستید، حتماً تاس کباب کاشانی را امتحان کنید و از طعم و عطر جدید آن لذت ببرید.

تاریخچه تاس کباب کاشانی

کاشان یکی از شهرهای قدیمی ایران است که از 7500 سال قبل بخشی از ایرانیان در آن سکونت گزیدند. کاشان جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که باعث رونق گردشگری در این شهر شده است. هر ساله مسافران زیادی از تمام نقاط ایران به این شهر سفر می‌کنند تا مراسم گلاب گیری را تماشا کنند. اما کاشان، انار و به تبع آن رب انار ملس و بسیار باکیفیتی نیز دارد که به نظر می‌رسد گردشگران به اندازه کافی به آن بها نمی‌دهند. این رب انار در بسیار از غذا‌های محلی کاشان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاس کباب کاشانی نیز یکی از این غذاها است که شباهت بسیاری به انواع تاس کباب‌هایی دارد که در مناطق مختلف ایران پخت می‌شود.

دیدنی های کاشان در یک نگاه

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر کاشان می توان به حمام و باغ فین، بازار سنتی کاشان، مسجد آقا بزرگ، مسجد جامع کاشان، حمام تاریخی سلطان میراحمد، غار نیاسر، تپه سیلک، شهر زیرزمینی نوش آباد، کاروانسرای شاه عباسی، عمارت و بادگیر عباسیون، گلاب گیری قمصر، آتشکده خرمدشت، آرامگاه فیض کاشانی، آرامگاه محتشم کاشانی، مسجد وزیر، پنجه شاه کاشان، آبشار نیاسر ،باغ تالار نیاسر و خانه‌های تاریخی کاشان مانند خانه بروجردی‌ها اشاره کرد.

دستور پخت تاس کباب کاشانی:

تاس کباب کاشانی غذایی خوشمزه که با سلیقه‌ی اکثر افراد همخوانی دارد. در اینجا برای شما دستور پخت این غذای خوشمزه را قرار داده ایم.

مواد لازم برای پخت تاس کباب کاشانی:

  • پیاز                                                         300 گرم
  • رب انار                                                    نصف پیمانه
  • ماهیچه گوسفند                                       300 گرم
  • بادمجان متوسط                                      2 عدد
  • گوجه فرنگی                                             2 عدد
  • نمک و فلفل زردچوبه                               به مقدار لازم

طرز تهیه :

  1. پیاز را پس از شستن و پوست کندن حلقه ای و نازک خرد می‌کنیم. ته یک قابلمه می‌چینیم.
  2. گوشت را مکعبی و به اندازه‌های کوچک (دلخواه) خرد می‌کنیم. در صورتی که میخواهید چربی غذا را کمتر کنید می‌توانید از گوشت گوساله نیز استفاده کنید.
  3. گوشت‌ها را روی پیازها می‌ریزیم. زردچوبه ، نمک و فلفل را به میزان دلخواه روی آن می‌ریزیم.
  4. بادمجان‌هارا شسته، پوست کنده و آنها را نازک برش میزنیم. میتوانید قبل از اضافه کردن بادمجان به غذا تلخی آن را بگیرید.
  5. گوجه فرنگی‌ها را روی بادمجان‌ها در قابلمه چیده و دو لیوان آب روی آن بریزید و شعله گاز را زیاد کنید تا آب شروع به جوشیدن کند. (در صورت تمایل می‌توانید پوست گوجه فرنگی‌ها را جدا کنید)
  6. وقتی که آب جوش آمد حرارت را ملایم کرده و اجازه دهید تا تمام مواد به مدت 2 ساعت و نیم با حرارت ملایم بپزد.
  7. ۲۰ دقیقه پیش از آن ‌که غذا را سرو کنید، یعنی زمانی که مواد شما به خصوص گوشت‌ پخته است، رب انار را اضافه کنید.

این تاس کباب را می‌توانید بسته به میل و ذائقه‌تان، ترش یا ملس درست کنید. این غذا را می‌توانید با نان یا برنج سرو کنید، هر چند توصیه ما این است که حتما یک بار تاس کباب کاشانی را به همراه نان امتحان کنید تا از طعم و مزه اصیل آن لذت ببرید.

Golsa Siroos

Writer & Blogger

پیام خود را اینجا بنویسید