هر آنچه که باید در رابط با پاییز بدانیم

انواع خوراکی پاییزی را میتوان برای ترمیم پوست استفاده کرد، اما چگونه؟ ما در اینجا به شما بهترین خوراکی پاییزی و نوع استفاده آن را معرفی میکنیم.

در پاییز چه بخوریم؟

خشکی پوست

این مشکل در پاییز بسیار شایع میباشد و تاثیر بسزایی روی ریه ها و روده بزرگ دارد. خشکی لب ها ،خشک شدن پوست، خارش، چین و چروک، خشک شدن گلو، سرفه خشک و یبوست نشانه کم آبی بدن است. در حالی که از دست دادن آب در پاییز بارزتر است، اما بسته به نوع بدن و رژیم غذایی شما، می تواند در هر فصلی ظاهر شود.

درمان خشکی در پاییز با خوراکی پاییزی

برای درمان بی آبی در پاییز، می‌توانید برخی از غذاهای مرطوب‌کننده‌تر را امتحان کنید مانند:

خوراکی پاییزی، غذایی سالم

خوراکی پاییزی

از زغال اخته و سیب گرفته تا کدو تنبل و کدو حلوایی زمستانی، این غذاهای مورد علاقه فصلی فواید زیادی دارند. برداشت پاییزی شامل انواع سبزیجات ریشه‌دار و میوه‌های ترد می‌شود – برای ایجاد وعده‌های غذایی راحت و لذت بخش با شروع سرد شدن هوا. و خبر خوب برای شما: همین سبزیجات و میوه های خوشمزه پاییزی مملو از مزایای سلامتی هستند.

 

زغال اخته

  1. زغال اخته حاوی مواد شیمیایی گیاهی مبارزه کننده با بیماری است.

زغال اخته خوراکی پاییزی

نصف فنجان زغال اخته شامل 7 میلی گرم ویتامین ث میباشد. که این ویتامین به افزایش سیستم ایمنی بدن شما کمک بسزایی میکند و جلوی سرما خوردگی های پاییزی را خواهد گرفت. با کاهش دمای هوا دسرهای تابستانی را کنار بگذارید و از انواع توت بعنوان یک ترکیب منحصر بفرد در فصل سرما استفاده کنید.

سیب

2- فلاونوئیدهای سیب ممکن است سلامت مغز را بهبود بخشد.

 

 

ممکن است هیچ میوه ای در فصل پاییز محبوب تر از سیب نباشد این میوه رنگارنگ به راحتی در دسترس است. خوشبختانه، شما می توانید از این میوه مورد علاقه فصلی لذت ببرید، و مطمئن باشید که آنها دارای فواید بیشماری برای سلامتی میباشند.
آنها را می توان به سالاد یا بلغور جو دوسر اضافه کرد یا در قالب کرامبل یا پای پخت. سیب را همچنین می توان به عنوان سس سیب برای یک میان وعده خوشمزه یا اضافه کردن به کلوچه ها درست کرد.

گلابی

3- گلابی یکی از بهترین میوه ها فیبردار و دوستدار قلب است.

 

گلابی دوستدار قلب

گلابی یکی دیگر از میوه های خوش طعم و مقوی پاییزی است. دارای فیبر فراوانی میباشد و دوستدار قلب است.
آنها را زمانی بخرید که هنوز مقداری سفت هستند. با اضافه کردن چند تکه گلابی به سالادها کمی شیرینی اضافه کنید یا با اضافه کردن گلابی به دستور پخت کلوچه یا شیرینی خود طعمی از طعم پاییزی را به میز صبحانه بیاورید.

آلبالو

4- آلبالو به بدن شما در مبارزه با استرس و اکسیداتیو کمک میکند.

 

آلبالو با رنگ قرمز چشم نواز خود یک میوه ترش و خوشمزه زمستانی است که میتوانید از آن در انواع غذاها و کیک یا حتی بعنوان یک آبمیوه خوشمزه اسفاده کنید.

کدو حلوایی

5- کدو حلوایی سرشار از ویتامین A

کالای اصلی هالووین برای چیزی بیش از حکاکی ودکوراسیون مناسب است. کدو تنیل حاوی ویتامین آ و بتاکاروتن است که فواید سلامتی زیادی برای بدن دارند. در هنگام خرید کدو تنبل این نکته را بدانید که کدو تنبل های بزرگتر ریشه ای میباشند و طعم خوبی ندارند بجای آنها کدو تنبل های کوچکتر را انتخاب کنید. برای پختن کدو آنرا از وسط نصف کنید دانه ها را خارج کنید. نصف کدو تنل را داخل فر یا قابلمه آب پز کنید سپس محتویات آنرا با قاشق به شکل پوره خارج کنید. میتوانید مقادیر اضافه را فریز کنید و بعدا از آن استفاده کنید.

تره فرنگی

6- تره فرنگی یک ماده غذایی ضد التهابی است که میتواند به دفع بیماری کمک کند.

تره فرنگی یک جایگزین طعم دار اما ملایمتر از پیاز است و میتوان آنرا از مواد غذایی صبحانه تا لازانیا استفاده کرد.
مانند پیاز با استفاده از تره فرنگی در هر لقمه غذا مقدار قابل توجهی مواد غذایی دریافت میکنید این گیاه سرشار از فلائونیدها به ویژه کامفرول میباشد که یک اثر محافظتی در برابر بیماری های قلبی دارد و دارای خاصیت ضد التهابی نیز میباشد.

بروکلی

7- بروکلی حاوی سولفوران است و ترکیبی موثر در برابر سرطان میباشد.

کلم بروکلی، همراه با گل کلم، در پاییز فراوان است و برای بخارپز کردن، برشته کردن، یا اضافه کردن به سیب زمینی سرخ شده مناسب است. استفاده از کلم بروکلی به‌عنوان پایه‌ای برای سوپ، راهی عالی برای مخلوط کردن معمولی سبزیجات است.
بروکلی شامل مقادیر زیادی از فیبر، ویتامین k و ویتامین ث است. برای حفظ خاصیت بروکلی یا گل کلم آنها را بخار پز کنید و با کمی روغن زیتون نمک و فلفل و پودر کاری تفت دهید.

سیب زمینی شیرین خوراکی پاییزی عجیب

8- سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین آ و ث است و سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند.

سیب زمینی شیرین از خوراکی های پاییزی

سیب زمینی شیرین در هر فصلی مفید و قابل توجه است اما خواص آن بخصوص در پاییز بیشتر است و شامل مواد مغذی و ویتامیه بسیاری است. مانند: ویتامین آ، ویتامین ٍ و فیبر.

برنامه غذایی خوشمزه با خوراکی پاییزی

  1. صبحانه: با یک فرنی مغذی و گرم‌کننده تهیه شده با جو دو سر ، شیر گیاهی، سیب رنده شده، زنجبیل و دارچین و مقداری مغز و دانه‌های دلخواه شروع کنید.
  2. ناهار: مقداری غلات را با سبزیجات ریشه دار، حبوبات و یک طرف سبزیجات سبز ترکیب کنید تا یک کاسه ماکرو درست کنید.
  3. شام: یک سوپ گرم با سبزیجات و حبوبات یا غلات یا بخار پز تهیه کنید یا ماهی دلخواهتان را در کنار سبزیجات بپزید.

دیدگاهتان را بنویسید